Ești fotograf? Cum eviți să nu fii plătit - Bogdan Dodan: Destination Wedding Photographer
6814
post-template-default,single,single-post,postid-6814,single-format-standard,bridge-core-2.3,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-theme-ver-21.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-6,elementor-page elementor-page-6814

Ești fotograf? Cum eviți să nu fii plătit

Pasiunea pentru fotografie poate fi ușor transformată într-o carieră profitabilă. În zilele noastre a face ceea ce îți place este mai ușor decât în trecut și o mulțime de oameni preferă să își înfrunte fricile de eșec și să o facă.

Dacă ești pasionat de fotografie, atunci poți să te consideri norocos și să o transformi într-o profesie, fără nicio ezitare. Cu toate acestea, fotografii freelancer începători din lumea actuală trebuie să se confrunte cu o gamă largă de probleme.

A nu fi plătit pentru serviciile oferite la începutul carierei de fotograf, poate fi considerată o problemă comună a acestora.

În acest articol voi încerca să îți prezint cele mai convenabile metode pe care le poți urma pentru a evita să nu fii plătit sau să ți se propună muncă de voluntariat.

Desigur, la început de drum este recomandat să îți oferi serviciile gratuit sau la prețuri modice, pentru crearea unui portofoliu. Dar nu fă din asta o obișnuință, mai ales dacă îți cunoști nivelul.

Când asculți poveștile fotografilor profesioniști de pe internet care decid să transmită mai departe experiența lor, vei întâlni multe povești diferite.

Majoritatea sunt legate de servicii și prețuri, întrucât există o concurență uriașă pe piață. În această industrie există o confuzie de nedescris dacă faci o mică analiză a pieții. De obicei prima întrebare pe care o primești din partea viitorilor clienți, este despre preț.

Din cercetările recente, s-a identificat că mulți oameni decid să se uite la portofoliul fotografic după ce au cerut prețurile. Acest lucru îngreunează viața fotografilor care poate muncesc din greu pentru a obține un profit, atrăgând în același timp clienți către afacere. În plus, scopul nostru este să rămânem departe de cererile gratuite sau plătite prost. Pentru a face acest lucru putem folosi două instrumente diferite, care au potențialul de a oferi un serviciu satisfăcător clientului cu opțiuni de registru și oferte pentru serviciile oferite.

Ofertele

Sunt recunoscute ca una dintre cele mai bune opțiuni disponibile pentru a face ca serviciul să se potrivească bine cu obiectivele financiare ale clienților.

Când creezi diferite oferte, gândite psihologic, îți puteți duce afacerea la un nou nivel. Dacă ai niște oferte bine calculate, majoritatea viitorilor clienți care iau contact cu ele vor apela la serviciile tale fără să se gândească de două ori.

Prin urmare, nu vei mai avea de-a face cu mesaje de genul „Serviciul dvs. este prea scump și nu ne putem permite acest lucru”.

Concluzie: Astfel îți selectezi clienții în mod automat, în baza ofertelor tale.

Oferă opțiuni extra și posibilitatea de cadouri

Aceasta este o metodă creativă disponibilă pentru viitorii tăi clienții și pentru prietenii sau membrii familiei care pot amplifica achiziționarea serviciilor tale.

Dacă ți-ai propus să devii fotograf de succes să știi că nu este o sarcină ușoară, dar recompensele pe care le poți obține sunt uimitoare. Dacă ești unul dintre fotografii care se luptă cu planurile de stabilire a prețurilor, nu ești singur.

Fotografii amatori se tem să-și crească prețurile, deoarece preferă penetrarea pieței. În schimb, fotografii cu experiență sunt întotdeauna îngrijorați de fluxul de numerar. În loc să îți concentrezi atenția asupra aspectelor generale precum specializarea, sesiunile de vânzări în studio și social media, te poți gândi la o idee inedită, precum împrumutarea unei povești de succes din altă industrie.

Să aruncăm o privire asupra unui exemplu din lumea reală care poate clarifica faptul menționat mai sus.

În 1956, un tip pe nume Chuck Williams a început o mică companie de vase de gătit în Napa, California. Compania cu un singur etaj s-a descurcat ok, cu rentabilitate modestă, dar s-a străduit să crească.

Motivul principal: Aceasta a fost o companie de vase premium. Cine cumpără vase de gătit? Tinerii căsătoriți, fără bani.

Ți se pare familiar exemplul menționat mai sus?

Chuck căuta o opțiune convenabilă pentru a scăpa de această problemă, ceea ce l-a motivat să facă câteva schimbări majore în afacerea sa din 1970. Cum a rezolvat problema vânzării de vase de bucătărie la prețuri de lux pentru noii soți fără bani?
A adăugat un registru. Astfel prietenii și familia ar putea ajuta la achiziționarea veselei pentru noul cuplu.

Când a adăugat această nouă opțiune, compania s-a extins rapid în Beverly Hills, New York, Chicago și a adăugat mai multe locații internaționale. Ce companie a început Chuck Williams: Williams-Sonoma. Astăzi, Williams-Sonoma este tranzacționat public și are o capitalizare de piață de 5,67 miliarde de dolari.

În calitate de fotograf, poți urma aceeași abordare pentru a face afacerea ta să fie profitabilă și cine știe, dacă ești constant, poate o transformi într-un imperiu în câțiva ani.

Dacă ești fotograf, sigur ai experiențe în care clienții îți trimit mesaje, solicitând oferte care să se potrivească bugetului lor. Dacă nu ai astfel de pachete, pierzi o oportunitate excelentă de a îți dezvolta afacerea.

În calitate de fotograf, poți solicita asistența unui registru de marcă personalizat, pentru a:

Vinde mai multe produse către clienții existenți

Rezerva un pachet pentru primul an al bebelușului

Rezerva o nuntă

Rezerva o sesiune aniversară (cupluri sau boudoir)

Și există multe alte modalități prin care poți utiliza un registru pentru a dezvolta afacerea.

Am prieteni care folosesc acest sistem și au avut prima nuntă de destinație (în afara țării – cadou făcut de nași/părinți pentru viitorii soți) pentru că avea această opțiune.

Unii fotografi și-au dublat prețurile datorită opțiunii de registru pe care o ofereau.

Cum funcționează de fapt registrul unui fotograf?

Când ai un registru pentru afacerea ta, îl poți utiliza în funcție de modul dorit, pentru a aduce tot mai multe vânzări.

De exemplu:

  1. Poți utiliza registrul pentru a oferi prietenilor/părinților viitorilor soți, copii, etc. posibilitatea de a plăti produsele și serviciile pe care aceștia și le doresc. Fotografie de eveniment, ședințe foto, tablouri, etc.
  2. Pentru a afișa prețurile sub formă de procente.
  3. Deoarece registrele au opțiuni personalizate pentru fiecare client, poți oferi pachete personalizate.

 

Recomand ca la fiecare ofertă încheiată, sau produs fizic, să atașezi o ofertă (flyer) cu toate prețurile și produsele tale. Poate fi fizic sau online.

Întregul concept ajută foarte mult pentru a face clienții să facă marketing pentru tine!
De exemplu, ei vor promova mesajul în rețeaua lor, care spune că au achiziționat o super ofertă de la Bogdan Dodan. Acest lucru îi va motiva pe ceilalți să viziteze site-ul tău și să caute pachetele pe care le oferi. Cei care intră și cumpără de la tine pot de asemenea să îți promoveze afacerea către tot mai mulți oameni! Ai prins ideea!

Prin urmare, căutarea asistenței unui registru bun poate fi considerată o investiție mare pentru o afacere profitabilă în fotografie.

Poți construi un registru personalizat folosind ciderr.com complet fără riscuri. Nu am nici un interes de promovare a acestuia, dar nu am găsit în România un serviciu asemănător. Poate dau o idee cuiva! 🙂

Promovează ofertele pe social

Alt aspect important pentru a aduce la cunoștință viitorilor clienți că nu lucrezi gratis! Fă-te văzut!

Promovează ofertele tale pe rețelele de socializare. Creează oferte tip flyer și regulat postează-le pe facebook, instagram sau orice alte rețele sociale folosești.

Dacă nu ai o pagină de facebook sau un profil de instagram îți recomand să îți faci, și să postezi acolo tot ce ține de munca ta. Cele mai bune lucrări, produsele pe care le vinzi, ofertele tale!

Ai deja o pagină/profil de facebook sau instagram? Hai să e găsim și acolo!

Ca să rămâi la curent cu ultimele articole pe care le voi posta, urmărește-mă pe pagina de facebook sau instagram.

Dacă vrei să înveți GRATIS cum să îți dezvolți abilitățile de fotograf, dă click 👉 AICI!

📧 Introdu adresa ta de e-mail și vei primi un material gratuit care cuprinde 4 module.

Promisiunea mea este că în decursul a două săptămâni te voi învăța cum să devii un fotograf mai bun! 

Give it a try!

Dacă ai sfaturi pe care dorești să le adăugi pentru a îmbunătăți acest articol, sunt binevenite.

Pe curând

No Comments

Post A Comment