În sfârșit, zăpadă! Dar de ce toate aceste fotografii greșite? - Bogdan Dodan: Destination Wedding Photographer
3670
post-template-default,single,single-post,postid-3670,single-format-standard,bridge-core-2.3,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-theme-ver-21.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-6,elementor-page elementor-page-3670

În sfârșit, zăpadă! Dar de ce toate aceste fotografii greșite?

Cu siguranță este greu să găsești pe cineva căruia să nu-i placă zăpada (cu excepția cazului în care te afli în mașină). Și dacă ești fotograf, cu greu poți rezista dorinței de a te înarma cu o cameră pentru a ieși și a imortaliza peisajele total transformate de acea albitate candidă.

Dar înainte de a mă îndepărta de entuziasm, trebuie să vă avertizez. Zăpada este specială pentru noi, dar și pentru camerele noastre. Prin urmare, pot apărea probleme tehnice care vă strică fotografiile în zăpadă.

Pentru a evita aceste greșeli, trebuie doar să aplici câteva precauții simple: le voi explica în acest articol.

Zăpada este albă, nu gri

Cea mai clasică greșeală pe care o poți face când faci o fotografie cu o scenă cu zăpadă este să obții o zăpadă care este gri și nu albă așa cum ar trebui să fie. De ce?

Problema, în mod paradoxal, derivă din faptul că zăpada este albă și tinde să acopere un pic din toate. Astfel, atunci când utilizați metoda tipică de măsurare a expunerii care are în vedere întreaga scenă (matrice sau evaluare), camera este înșelată și încearcă să readucă scena la gri mediu, ca de obicei.

Deci subexpune întreaga scenă, obținând prea puțină zăpadă și, în consecință, gri. Puteți vedea un exemplu mai jos.

Există două soluții, ambele decisiv simple.

Dacă doriți o fotografie corectă în momentul fotografierii, fără a fi nevoie să recurgeți la post-producție, utilizați o compensare pozitivă a expunerii pentru a contrabalansa subexpunerea decisă de aparatul foto. Și mai bine, supraexpuneti în modul manual.

Cantitatea de supraexpunere va fi în jurul valorii de oprire. Câteva focuri de test vor fi suficiente pentru a-l determina.

Dacă nu v-ați gândit în prealabil și dauna este făcută acum, puteți recupera în continuare cu orice program de editare foto. Pur și simplu deplasați cursorul de expunere spre dreapta. De exemplu, mai jos puteți vedea versiunea corectă a imaginii anterioare. Am crescut expunerea cu 1 stop și zăpada este cu siguranță mai albă.

Trebuie doar să aveți grijă că, dacă creșteți prea mult expunerea, riscați să adăugați zgomot la zonele fotografiei care erau inițial mai întunecate.

Zăpada nu este nici albastră

Pe lângă expunere, zăpada poate submina echilibrul de alb. În special, se poate întâmpla ca întreaga fotografie să aibă tendința spre albastru, deoarece luminozitatea puternică a scenei confundă camera.

Când fotografiați, puteți evita această problemă setând echilibrul de alb pe „umbră” sau „înnorat”. Pentru a fi și mai precis, utilizați un card gri pentru a determina o valoare personalizată a balansului de alb.

De asemenea, în acest caz, odată terminate lucrurile, poți interveni în post-producție. Toate programele de editare foto vă permit să selectați echilibrul de alb. Pentru a fi complet sigur că puteți schimba echilibrul de alb fără a pierde calitatea în imagine, sfatul meu este întotdeauna să fotografiați în RAW.

Mai jos puteți vedea două fotografii: prima cu balansul de alb care tinde spre albastru, a doua cu balansul de alb corect.

Încă ceva despre expunere

Albitatea zăpezii poate fi o problemă nu doar pentru că păcălește contorul de expunere. În prezența luminii solare, deci nu la umbră sau sub nori, zăpada este mult mai strălucitoare decât subiecții, oamenii și obiectele.

În aceste condiții, dacă expuneți corect zăpada, celelalte lucruri din scenă sunt prea întunecate, practic siluete. În post-producție, acest lucru poate fi prea mult pentru a putea fi corectat, așa că haideți să vedem cum se poate face.

Cel mai bun mod este să folosiți măsurarea expunerii la fața locului, parțială sau centrată. Dacă direcționați punctul de focalizare, în primele două cazuri sau punctul central al cadrului către elementul scenei pe care doriți să îl expuneți corect, camera nu va fi înșelată de zăpadă.

Efectul secundar al acestei tehnici este că supraexpune zăpada, determinând astfel pierderea detaliilor. Evident, trebuie să decideți a priori dacă doriți să expuneți corect subiectele sau zăpada. Pentru a le expune pe amble bine, va trebui să recurgi la HDR.

Focusul poate intra și el în criză

Dacă doriți să vă concentrați pe un loc complet acoperit de zăpadă, motorul de focalizare va continua probabil să meargă înainte și înapoi fără liniște. Acest lucru se datorează faptului că algoritmii de focalizare au nevoie de un punct de contrast pentru a funcționa.

Soluția în cazul acesta este să identifici un element colorat sau cel puțin întunecat, care se află la aceeași distanță față de tine și punctul pe care vrei să te concentrezi. Apoi faceți următoarele:

În caz contrar, folosind focalizarea manuală puteți evalua focalizarea din ochi, în vizor sau pe ecran, dar acest lucru este mult mai dificil.

Concluzii

Acum că știi cum să previi greșelile obișnuite de a fotografia în zăpadă, poți ieși cu camera pe teren. 🙂

Nu îți pierde speranța dacă primele încercări nu sunt satisfăcătoare. Regula generală este să încerci și să încerci din nou. Joacă-te cu setările camerei și vei vedea rezultate. Acest lucru va face mult mai ușor să înveți din greșeli.

În curând îți voi oferi câteva sfaturi despre cele mai creative și artistice aspecte ale fotografiei, despre cum să faci fotografii care nu sunt doar corecte, ci și frumoase.

No Comments

Post A Comment